Wrocław 2011

pr

Badanie tajemniczym klientem

2015-01-22 | Iga

frazy kluczowe: marketing, pr, promocja

(...) przedsiębiorstwa. Znane firmy jak np. DEKRA oferują szeroki wachlarz tego typu usług (www.smartcheck.pl), więc można idealnie dobrać rodzaj badania konkretnie pod danego klienta. Jednym z rodzajów badań marketingowych, pozwalającym na spojrzenie na sprzedaż z punktu widzenia konsumenta jest tzw. tajemniczy klient, czyli badanie przeprowadzone za pośrednictwem osoby, która wciela się w rolę klienta. W badaniu tym tajemniczy klient zachowuje się jak typowa osoba przychodząca do sklepu w celu dokonania zakupu. Z tą jednakże różnicą, że jego celem nie jest samo dokonanie zakupu, lecz ocenienie poziomu obsługi świadczonej przez personel sklepu. Zazwyczaj tajemniczy klient ma określone kryteria, a które ma zwrócić szczególną uwagę. Fundamentalną kwestię jest tutaj brak wiedzy (...)